Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ


 Στις 25-10-2011 ανακοινώθηκε από του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων η έναρξη διαδικασίας παραχώρησης, με μίσθωση,  δημόσιας γεωργικής και  κτηνοτροφικής γης.
Μέχρι 8 Μαρτίου 2012 είχαν υποβληθεί 3.583 αιτήσεις, για παραχώρηση 2.079 αγροτεμαχίων. Ο αριθμός των προς διάθεση στρεμμάτων εκτιμάται στα 1.216.499, με προοπτική αύξησης μέχρι τα 3.000.000.

Διαδικασία και όροι διάθεσης των αγροτεμαχίων
Η 2556/20-9-2011 απόφαση Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΦΕΚ 2290 τεύχος Β/13-10-2011) καθορίζει τις λεπτομέρειες  διάθεσης των αγροτεμαχίων.

Ι. Κατηγορίες ενδιαφερομένων
Ο ενδιαφερόμενος για να δικαιούται παραχώρησης, πρέπει να εμπίπτει σε μία των παρακάτω  κατηγοριών:
α. Αν είναι φυσικό πρόσωπο να είναι επαγγελματίας αγρότης (άρθρο 2 του Ν. 3874/2010 (ΦΕΚ 151 Α)) και αν  είναι νομικό πρόσωπο να είναι εγγεγραμμένο στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) ως κάτοχος αγροτικής εκμετάλλευσης
β. Να είναι νέος έως 35 ετών
γ. Να είναι άνεργος εγγεγραμμένος στον ΟΑΕΔ
δ. Να είναι νέος ηλικίας έως 35 ετών πτυχιούχος Γεωτεχνικής Σχολής (ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ)

Για τα φυσικά πρόσωπα το σύνολο των καλλιεργούμενων ιδιόκτητων ή μισθωμένων εκτάσεων και του αγροτεμαχίου, που πρόκειται να του παραχωρηθεί,  δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 100 στρέμματα, ενώ τα νομικά πρόσωπα μπορούν να εκμισθώνουν μόνο αγροτεμάχια έκτασης άνω  των 100 στρεμμάτων.

Σε έναν ενδιαφερόμενο μπορεί να του παραχωρηθούν περισσότερα του ενός αγροτεμάχια, αρκεί να μην υπάρξει η παραπάνω υπέρβαση των 100 στρεμμάτων.

ΙΙ. Κριτήρια παραχώρησης
ΚΡΙΤΗΡΙΟ Α
Α1) Αγρότης με αγροτική εκμετάλλευση όμορη προς το υπό εκμίσθωση αγροτεμάχιο... Βαθμοί 50
A2) Αγρότης στον οποίο παραχωρείται η ίδια έκταση, που του είχε παραχωρηθεί με βάση την 95/1975 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (με την οποία παρέχεται το δικαίωμα στους Νομάρχες να εκμισθώνουν απευθείας δημόσιες εποικιστικές εκτάσεις),   τουλάχιστον για δύο χρόνια...Βαθμοί 30

ΚΡΙΤΗΡΙΟ Β
Β1) Νέος αγρότης ηλικίας έως 35 ετών ή νέος αγρότης με βάση το άρθρο 22 του ΚΑΝ. 1698/2005 της Ε.Ε....Βαθμοί 100
Β2) Νέος ηλικίας έως 35 ετών με επιπλέον πτυχίο Γεωτεχνικής Σχολής (ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ)...Βαθμοί 200
Β3) Νέος ηλικίας έως 35 ετών...Βαθμοί 180
Β4) Άνεργος εγγεγραμμένος στα αρχεία του ΟΑΕΔ...Βαθμοί 180
Β5) Επαγγελματίας Αγρότης...Βαθμοί 60

ΚΡΙΤΗΡΙΟ Γ
Γ1) Αγρότης με δηλωμένη στο ΜΑΑΕ και στο ΟΣΔΕ συνολικά (ιδιόκτητη ή μισθωμένη)  έκταση έως 100 στρέμματα, νέος ηλικίας έως 35 ετών, νέος ηλικίας έως 35 ετών με επιπλέον πτυχίο Γεωτεχνικής Σχολής (ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ), ως εξής:
Καλλιεργούμενη έκταση έως 4 στρ.     Βαθμοί 100
                                         έως 10 στρ.   Βαθμοί 90
                                         έως 20 στρ.   Βαθμοί 80
                                         έως 30 στρ.   Βαθμοί 70
                                         έως 40 στρ.   Βαθμοί 60
                                         έως 50 στρ.   Βαθμοί 50
                                         έως 80 στρ.   Βαθμοί 30
                                         έως 100 στρ. Βαθμοί 10

ΚΡΙΤΗΡΙΟ Δ
Δ1) Υποψήφιος με δέσμευση καλλιέργειας για παραγωγή τροφίμου εντός του  στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας, εντός δηλαδή του «καλαθιού»...Βαθμοί 100
Δ2) Υποψήφιος με δέσμευση καλλιέργειας για παραγωγή άλλου τροφίμου εκτός του  στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας, εκτός δηλαδή του «καλαθιού»...Βαθμοί 50
Δ3) Υποψήφιος με δέσμευση καλλιέργειας για παραγωγή χονδροειδών ή συμπυκνωμένων ζωοτροφών, ή για χρήση του αγροτεμαχίου για βόσκηση...Βαθμοί 50

ΚΡΙΤΗΡΙΟ Ε
Ε1) Αγροτικός Συνεταιρισμός ή Ομάδα Παραγωγών με δέσμευση καλλιέργειας για παραγωγή τροφίμων εντός του «καλαθιού» της Περιφέρειας, για παραγωγή χονδροειδών ή συμπυκνωμένων ζωοτροφών ή για την χρήση του αγροτεμαχίου για βόσκηση χωρίς τον περιοριστικό παράγοντα των 100 στρ....Βαθμοί 100

Σε περίπτωση ισοψηφίας μεταξύ περισσοτέρων υποψηφίων, για τα φυσικά πρόσωπα επιλέγεται ο νεότερος υποψήφιος,  για την περίπτωση δε νομικού προσώπου επιλέγεται αυτό με τα περισσότερα μέλη.

ΙΙΙ. Διάρκεια μίσθωσης και Μίσθωμα
Η διάρκεια μίσθωσης για μονοετείς καλλιέργειες ορίζεται σε 5 καλλιεργητικές περιόδους, με δικαίωμα ανανέωσης για άλλη μία 5ετία, ενώ για  τις πολυετείς καλλιέργειες ορίζεται σε 25 καλλιεργητικές περιόδους και μόνο για την περίπτωση μίσθωσης αγροτεμαχίου σε νέο ηλικίας έως 35 ετών.
Το μίσθωμα ορίζεται στο ποσό των 5 € ανά στρέμμα και καλλιεργητική  περίοδο και καταβάλλεται στην οικεία  Δ.Ο.Υ.(Κ.Α.Ε. 2446).

IV. Διαδικασία μίσθωσης
Οι αιτήσεις υποβάλλονται  μέσω του διαδικτύου, με  εφαρμογή που έχει αναπτύξει ο ΟΠΕΚΕΠΕ (www.opekepe.gr). Μετά την εισαγωγή των στοιχείων εμφανίζεται η βαθμολογία, που συγκέντρωσε ο ενδιαφερόμενος. Οι οδηγίες για τη χρήση της εφαρμογής περιγράφονται στο αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης που έχει αναρτηθεί στην διαδικτυακή πλατφόρμα μίσθωσης δημόσιας γης (http://it.opekepe.gr/rentparcels/files/doc/manual.pdf ). 



ΠΡΟΤΑΣΗ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ  ΑΝΑΔΑΣΜΟΥ

Οι εκτάσεις που πρόκειται να παραχωρηθούν με την παραπάνω διαδικασία, αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό, σε σχέση με την ολική γεωργική έκταση (κάτω του 3%) και φυσικά δεν αναμένεται να λύσουν τα προβλήματα της ελληνικής γεωργίας.
Η εφαρμογή όμως του αναδασμού, στις ευρύτερες περιοχές των αγροτεμαχίων αυτών  και  μετά την παραχώρηση τους, θα έχει σαν αποτέλεσμα την συνένωση των μικρών και διάσπαρτων αγροτεμαχίων,  σε μεγάλα ενιαία αγροτεμάχια, όπου μπορούν να εφαρμοσθούν καλλιέργειες με μικρότερο κόστος.
Τα διαθέσιμα αγροτεμάχια κατά κανόνα είναι μικρά και πολλά εξ αυτών είναι μη εκμεταλλεύσιμα. Εφαρμόζοντας τον αναδασμό, θα συνενωθούν αυτά με τα λοιπά αγροτεμάχια των αγροτών και έτσι θα ωφεληθούν αυτοί, αλλά και οι άλλοι αγρότες των περιοχών αυτών, διότι ο αναδασμός θα εφαρμοσθεί σε ευρύτερες περιοχές.
Αλλά και οι αγρότες που θα λάβουν ένα μόνο αγροτεμάχιο και δεν διαθέτουν άλλα αγροτεμάχια, θα ωφεληθούν από την εφαρμογή του αναδασμού, διότι μετά τον αναδασμό, θα αποκτήσουν σχήμα κανονικό (ορθογώνιο ή τετράγωνο) και έτσι η εκμετάλλευση τους θα είναι ευκολότερη. 
Επί πλέον με τον αναδασμό θα υπάρξει δυνατότητα συνένωσης μικρών αγροτεμαχίων του ελληνικού δημοσίου, για τα οποία δεν υπάρχει ενδιαφέρον, σε ενιαία μεγαλύτερα , για τα οποία θα υπάρξει άμεσο  ενδιαφέρον. 

 Οι δύο εικόνες  μιλούν από μόνες τους για τα πλεονεκτήματα του αναδασμού.

Το πρόγραμμα αξιοποίησης της κτηματικής περιουσίας του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ






Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

«ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΣΑΜΑΡΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΙΣΩΤΙΚΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ»: ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ (οι οποίες μας οδήγησαν εδώ που φτάσαμε!!!)


Στην συνάντηση του Προέδρου της Ν.Δ. με εκπρόσωπους κτηνοτρόφων, ο κος Σαμαράς δήλωσε, ότι θα αναπληρώσει την εξισωτική αποζημίωση (Κανονισμός  του Συμβουλίου 1257/1999-άρθρο 14) , που ανέρχεται ετησίως στα 60 εκατ. €.  Το ποσό αυτό, δήλωσε ότι θα βρεθεί από άλλες πηγές , όπως από την  φορολόγηση των κερδών των ηλεκτρονικών παιγνιδιών.


Να λοιπόν που ο πρόεδρος της Ν.Δ. δεν κατάφερε να ξεφύγει από την πεπατημένη και πριν καλά-καλά αρχίσει η προεκλογική περίοδος άρχισε να τάζει παροχές!

Η δήλωση αυτή κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με την δήλωση του  πρώην Πρωθυπουργού κου Κώστα Καραμανλή «όλα τα κιλά,  όλα τα λεφτά» (αφορούσε τις επιδοτήσεις για το βαμβάκι, εννοώντας  ότι όσο βαμβάκι  και αν παράξουν οι παραγωγοί ,θα αποζημιωθούν γι’ αυτό, πράγμα που είναι αντίθετο  με τους  κανονισμούς της Ε.Ε.).

 Ή

με τις πληρωμές των 500 εκατ. €, που έκανε ο  Υπουργός  Γεωργίας της Ν.Δ. κος Χατζηγάκης, τα οποία έδωσε παρανόμως σαν ενίσχυση στους αγρότες, από κοινοτικά κονδύλια και  πρόσφατα υποχρεωθήκαμε να τα επιστρέψουμε στην Ε.Ε., φυσικά με το σχετικό πρόστιμο.

***

Τι είναι η εξισωτική αποζημίωση;
Είναι κοινοτική ενίσχυση, που χορηγείται στους γεωργοκτηνοτρόφους μόνιμους κατοίκους ορεινών και μειονεκτικών περιοχών και σε μετακινούμενους κτηνοτρόφους, διότι οι γεωργικές τους εκμεταλλεύσεις  δίνουν χαμηλό εισόδημα λόγω των μόνιμων φυσικών αντιξοοτήτων τους (μεγάλα υψόμετρα, απότομες κλίσεις, μικρή βλαστική περίοδος, πτωχά και υποβαθμισμένα εδάφη κ.λ.π.).

***

Σε περίπτωση κατάργησης της εξισωτικής αποζημίωσης, δεν μπορεί να αντικατασταθεί αυτή από επιδοτήσεις του κρατικού προϋπολογισμού, διότι:
- Αμέσως θα ζητήσουν και άλλες κατηγορίες αγροτών ανάλογες ενισχύσεις, οπότε μπαίνουμε σε έναν ατέρμονα κύκλο παροχών.
- Η καταβολή ενισχύσεων στους αγρότες,   από τους  εθνικούς προϋπολογισμούς, γενικώς απαγορεύεται από τους κοινοτικούς κανονισμούς. Αν δεν υπήρχε κανένας περιορισμός, τότε τα οικονομικώς ισχυρά κράτη της Ε.Ε. ( π.χ. Γερμανία) θα μπορούσαν να επιδοτούν τα αγροτικά τους προϊόντα   και έτσι θα είχαν μεγάλα περιθώρια να τα πωλούν στις αγορές, σε χαμηλές τιμές, σε σχέση με τα αντίστοιχα προϊόντα των λοιπών κρατών, πράγμα που είναι αντίθετο με τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού.

Και ακόμα η προεκλογική περίοδος δεν έχει αρχίσει επίσημα!!!!